Το ενδιαφέρον του Πεκίνου για το λιμάνι της Ελευσίνας καταγράφεται στο ελληνοκινεζικό μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη από τις δύο πλευρές τον Μάιο στο Πεκίνο.
Πίσω από τις προβεβλημένες κινήσεις της Κίνας και της Cosco στον Πειραιά, η «Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας» (NDRC), ο κρατικός βραχίονας διεθνών επενδύσεων του Πεκίνου, προωθεί μεταξύ άλλων νέες επενδύσεις στη Δυτική Αττική και ειδικότερα στο λιμάνι της Ελευσίνας. Συγκεκριμένα η NDRC (National Development and Reform Commission) έχει περιλάβει στην επίσημη ατζέντα συζητήσεων με την ελληνική κυβέρνηση την προοπτική κινεζικής επένδυσης στο λιμάνι της Ελευσίνας, τη συμμετοχή κινεζικού ομίλου στην κατασκευή νέων υποδομών που σχεδιάζονται για αυτό και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης, «ώστε να απελευθερωθεί το πλήρες δυναμικό του λιμανιού της Ελευσίνας». Στην ατζέντα περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη τοπικών ή και διεθνών κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το ενδιαφέρον για την Ελευσίνα δεν είναι άγνωστο στους παροικούντες τη λιμενική βιομηχανία και συνδέεται τόσο με την αναζήτηση νέων χώρων επέκτασης των ναυτιλιακών και λιμενικών δραστηριοτήτων της Cosco στην περιοχή (ειδικά όσον αφορά το χύδην φορτίο στο οποίο δεν έχει παρουσία ο ΟΛΠ), όσο και με τη σχεδιαζόμενη ανάπτυξη στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
Ομως τώρα οι εξελίξεις επιταχύνονται, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών που έχει στο χαρτοφυλάκιό του, με την προκήρυξη για πρόσληψη συμβούλων να αναμένεται το επόμενο διάστημα. Αν και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) δεν αναμένεται να παραχωρηθεί κατά τα πρότυπα του ΟΛΠ και ΟΛΘ, η αξιοποίηση μέσω υποπαραχωρήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα είναι εκ των επικρατέστερων σεναρίων. Και η ωρίμανση αυτών των μοντέλων προχωράει ήδη: Είναι χαρακτηριστικό πως την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου ο ΟΛΕ προχώρησε στην προκήρυξη για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης για την Επικαιροποίηση και Αναμόρφωση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του που περιλαμβάνει χωροταξικές, ρυθμιστικές, πολεοδομικές και ρυμοτομικές μελέτες.
Σημειώνεται πως ο αντιπρόεδρος της NDRC επισκέφθηκε αυτόν τον μήνα την Αθήνα και είχε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για όλα τα θέματα της διμερούς οικονομικής συνεργασίας.
Το ενδιαφέρον του Πεκίνου για το λιμάνι της Ελευσίνας καταγράφεται λεπτομερώς στο ελληνοκινεζικό μνημόνιο συνεργασίας, γνωστό και ως τριετές σχέδιο συνεργασίας σε βασικούς τομείς για τα έτη 2017-2019, που υπεγράφη από τις δύο πλευρές τον Μάιο στο Πεκίνο, στο περιθώριο του φόρουμ για τη διεθνή συνεργασία, στο πλαίσιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού (One Belt One Road), παρουσία του Ελληνα πρωθυπουργού.
Via : www.kathimerini.gr