Το Βερολίνο αποφάσισε να πάρει από το χέρι τη φημισμένη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και την οδηγήσει στη νέα εποχή. Ενα γιγάντιο πρόγραμμα επιδοτήσεων φιλοδοξεί να στρέψει τους αγοραστές προς τα οχήματα νέας τεχνολογίας
Η Γερμανία είναι αποφασισμένη να δώσει ώθηση στην αγορά των ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων. Η μέχρι τώρα υποτονική ανάπτυξη του τομέα έδωσε στην κυβέρνηση το απαραίτητο έναυσμα για να προσφέρει κίνητρα στου επίδοξους αγοραστές. Ο ευρύτερος στόχος δεν είναι μόνο οικονομικός, αλλά και αμιγώς πολιτικός, καθώς η Γερμανία επιθυμεί διακαώς να πιάσει τους εθνικούς στόχους ως προς την προστασία του κλίματος και την μικρότερη εκπομπή καυσαερίων (σε σημείο εξαφάνισης).
Την Μ. Τετάρτη, η κυβέρνηση Μέρκελ ανακοίνωσε ότι οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα λάβουν 4.000 ευρώ επιδότηση, ενώ όσοι επιλέξουν να αγοράσουν υβριδικό αυτοκίνητο, η επιδότηση που θα λαμβάνουν θα είναι 3.000 ευρώ. Μάλιστα, το κόστος αυτής της κίνησης θα μοιραστεί εξ ημισείας ανάμεσα στο κράτος και τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Guardian, το πρόγραμμα θα αρχίσει να «τρέχει» από τον επόμενο μήνα και έχει ως στόχο να βοηθήσει τη Γερμανία να προσεγγίσει το στόχο που είναι να… βγάλει στους δρόμους περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2020. Για να γίνει κατανοητός ο στόχος: αυτή τη στιγμή από τα 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα που υπάρχουν στη Γερμανία μόλις 50.000 είναι ηλεκτρικά.
Μέχρι στιγμής οι «γίγαντες» της αυτοκινητοβιομηχανίας (βλ. Vokswagen, Daimler και BMW) έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους, ενώ είναι πολύ πιθανό να συνδράμουν στο άμεσο μέλλον κι άλλες – γερμανικές και μη. Η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο μέτρο, το οποίο θα διαρκέσει το αργότερο έως το 2019. Ο υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εξήγησε ότι τα χρήματα θα εκμαιευτούν, σε πρώτη φάση, για αυτοκίνητα των οποίων η αξία δεν ξεπερνάει τα 60.000 ευρώ.
Επιπλέον, η γερμανική κυβέρνησης έχει δεσμεύσει άλλα 300 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό με στόχο να επιταχύνει την ανάπτυξη της υποδομής των σταθμών φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διάφορες πόλεις, αλλά και σε επιλεγμένα σημεία στους κεντρικούς αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον 100 εκατομμύρια ευρώ θα δαπανηθούν για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις ανάγκες της κυβέρνησης.
Κατά τον αντιπρόεδρο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, συνολικά το πρόγραμμα της κυβέρνησης θα φτάσει στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ και σκοπό έχει να επιδοτήσει 400.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φυσικά να δώσει τόνωση στη συγκεκριμένη αγορά.
Πάντως, δεν λείπουν οι κριτικές για το μέτρο, με τη λογική ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έτσι και αλλιώς έχουν υπερκέρδη και πολλές από αυτές έχουν πέσει σε μια δίνη σκανδάλων (όπως η VW) θα πρέπει τώρα να επιδοτηθούν από το κράτος, δηλαδή από τον γερμανό φορολογούμενο.
Η απάντηση του Γκάμπριελ, που είναι και υπουργός Οικονομίας, ήταν ότι παρόμοιο πρόγραμμα έχει ακολουθήσει η Νορβηγία και η Ολλανδίας και ότι αποδείχθηκε πως μπορεί να τονώσει τον τομέα του αυτοκινήτου.
Αυτή η στιγμή, οι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν 30 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς πώληση. Πολλά από αυτά είναι σε υβριδική έκδοση που μπορούν, με την απαραίτητη μετατροπή, να χρησιμοποιήσουν μπαταρία ή βενζινοκινητήρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Ματίας Μίλερ δήλωσε ότι το νέο σύστημα είναι προς όφελος των οδηγών και των εταιρειών. «Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τώρα μπορούμε να θέσουμε τις βάσεις γι’ αυτά που θα γίνουν στο μέλλον. Οχι μόνο στη Γερμανία, αλλά και ευρύτερα».
Η Γερμανία, ως η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο που το ονομάζει «ενεργειακή μετάβαση» και σχεδιάζει να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τα καύσιμα που εκπέμπουν άνθρακα και καθαρή ενέργεια.
Η σταδιακή κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας από το 2022, η ενίσχυση της αιολικής και άλλων πηγών καθαρής ενέργειας έτσι ώστε η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών να φτάσει στο 80%, είναι ένας μέγιστος στόχος που έχει ως ορίζοντα το 2050.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική, ηλιακή, νερό και βιομάζα) πέρυσι αντιπροσώπευαν μόλις το 1/3 της ηλεκτρικής ενέργειας που κατανάλωσε η Γερμανία. Ωστόσο, ο τομέας των μεταφορών υπήρξε ουραγός στην ενεργειακή στροφή της Γερμανίας, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι στιγμής, να αντιπροσωπεύουν μόλις το 1% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.
Via : www.protagon.gr