Μετά από καταγγελίες καταναλωτών και έρευνας που πραγματοποίησε η ΕΚΠΟΙΖΩ, σε μεγάλες και μικρότερες αλυσίδες Super Markets, για διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες σε πλήθος προϊόντων τους, τόσο στο διαδικτυακό τους τόπο, όσο και στα έντυπα προσφορών (φυλλάδια) που διαθέτουν στα καταστήματά τους – κάποιες από αυτες- διαπίστωσε ότι:
Αναφορικά με τις προσφορές διάφορων προϊόντων από αυτές τις επιχειρήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις,δεν τηρείται η σχετική νομοθεσία με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην είναι σε θέση να αντιληφθεί το οικονομικό όφελος που θα έχει από την αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος, καθώς και οι διάφορες προσφορές μπορεί να αποτελέσουν δέλεαρ για να προσέλθει στο κατάστημα και φυσικά να αγοράσει κι άλλα προϊόντα. Επίσης ενδέχεται να δυσκολέψουν τον καταναλωτή στη σύγκριση με ομοειδή προϊόντα άλλων καταστημάτων.
Ειδικότερα από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρεται:
– η τελική τιμή προσφοράς χωρίς να αναγράφεται η αρχική
– η αρχική τιμή με ‘ψιλά γράμματα” και η τελική τονίζεται με δυσανάλογα μεγάλα γράμματα
– ΜΟΝΟ η τελική τιμή χωρίς καμία αναφορά στην αρχική τιμή
Ενέργειες της ΕΚΠΟΙΖΩ
Η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημέρωσε τις επιχειρήσεις και ζήτησε την άμεση συμμόρφωσή τους με τη νομοθεσία καθώς και την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή να επιβάλει τις προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους.
Τι πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής
Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι οι επιχειρήσεις πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών είναι υποχρεωμένες να αναγράφουν σε κάθε περίπτωση προσφοράς (εκτός των νωπών οπωροκηπευτικών):
– την αρχική και την τελική τιμή των προϊόντων με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τιμή πώλησης του προϊόντος που θα τονίζεται με
γραμματοσειρά έντονης γραφής (bold)
– εφόσον προσφέρεται μαζί με το πωλούμενο προϊόν ως δώρο άλλο ανόμοιο προϊόν, η αξία του τελευταίου δεν μπορεί να υπερβαίνει την αξία του πωλούμενου
– εάν προωθούνται στην αγορά 1+1 (τουλάχιστον 2 συσκευασίες του ίδιου προϊόντος,) θα πρέπει το προωθούμενο προϊόν να διατίθεται υποχρεωτικά και μεμονωμένα
Επίσης, η προωθητική ενέργεια ενός προϊόντος επιτρέπεται εφόσον δεν έχει αυξηθεί η τιμή αγοράς του προϊόντος κατά την περίοδο των 2 τελευταίων μηνών.
Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ, καλεί τους καταναλωτές να επικοινωνήσουν μαζί της και να καταγγείλουν οποιαδήποτε παράνομη ή αδιαφανή πρακτική υποπέσει στην αντίληψή τους, συμπληρώνοντας το Υπόδειγμα Καταγγελίας με θέμα «Καταγγελία για προσφορά Super Market» και στέλνοντάς το στο info@ekpizo.gr ή καλώντας στο 210 – 330 4444.
Via : http://epik.gr