Ποια στελέχη θα αποτελούν το Εποπτικό Συμβούλιο και τη Διευθυντική Επιτροπή, η οποία θα πλαισιώσει τον ειδικό εκκαθαριστή Γκίκα Μάναλη της Δημόσιας Τηλεόρασης, και με ποια… τεράστια εμπειρία γύρω από τα της μικρής οθόνης
του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ
Επιτέλους δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα ονόματα στελεχών της Δημόσιας (ο Θεός να την κάνει…) Τηλεόρασης. Τόσο για το Εποπτικό Συμβούλιό της όσο και για μια Διευθυντική Επιτροπή της, η οποία θα πλαισιώσει τον ειδικό εκκαθαριστή Γκίκα Μάναλη.
Για το πρώτο όργανο, η πρόταση προς το υπουργικό συμβούλιο αφορά τα εξής μέλη: Αννα Δαμιανίδη, Ανδρέας Ζούλας, Τατιάνα Καραπαναγιώτη, Λουκάς Καρυτινός, Σίμος Σιμόπουλος, Θεόδωρος Φορτσάκης και Χρήστος Χωμενίδης. Για το δεύτερο, δεν υπάρχει πρόταση· υπάρχουν τοποθετήσεις από τον υφυπουργό Παντελή Καψή, οι οποίες τοποθετήσεις έχουν να κάνουν με τον Βασίλη Θωμόπουλο, τον Δημήτρη Σοφιανόπουλο, τον Αρη Κοντιζά και τον Χρήστο Κουπελίδη.
Πάμε λοιπόν να το δούμε από την αρχή το θέμα. Οπως λέει ο νόμος για τη Νέα Ελληνική Ραδιοφωνία, Ιντερνετ και Τηλεόραση, το Εποπτικό Συμβούλιο έχει ένα σωρό αρμοδιότητες. Πρώτον, καταρτίζει πενταετές στρατηγικό σχέδιο λειτουργίας της εταιρείας. Δεύτερον, από τρεις υποψηφίους επιλέγει τον ένα και μοναδικό και παντοδύναμο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Τρίτον, από οκτώ υποψηφίους επιλέγει τέσσερις για το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Τέταρτον, εγκρίνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο της εταιρείας και διατυπώνει σύμφωνη γνώμη επί του προϋπολογισμού. Και πέμπτον, μπορεί να παύσει οποτεδήποτε από τα καθήκοντά του τον διευθύνοντα σύμβουλο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, εφ’ όσον δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους.
Θα περίμενε λοιπόν κανείς το Εποπτικό Συμβούλιο να απαρτίζεται από μπαρουτοκαπνισμένους γνώστες της μικρής οθόνης. Εστω αυτό το Εποπτικό Συμβούλιο, το προσωρινό, που υποτίθεται ότι δεν θα κάτσει μια εξαετία στη θέση του αλλά κάνα δωδεκάμηνο. Στην Ελλάδα ζούμε βέβαια, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, ας το προσπεράσω όμως. Το δέχομαι το δωδεκάμηνο και ξεσκαρτάρω ως ένδειξη καλής θελήσεως το πενταετές στρατηγικό σχέδιο λειτουργίας. Τα υπόλοιπα ωστόσο ισχύουν όλα, από την αρχή ώς το τέλος. Και η επιλογή του Δ.Σ. και η επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου και οι εγκρίσεις και οι παύσεις, όλα, τελεία και παύλα.
Όλοι άπειροι, πλην μιας…
Πόσοι και πόσες λοιπόν από την επτάδα διαθέτουν εμπειρία τηλεοπτική; Μία και μοναδική: η Τατιάνα Καραπαναγιώτη, η οποία έχει καταγράψει πολυετή πορεία ως παραγωγός εκπομπών. Υποθέτω ότι καταλαμβάνοντας τη νέα της θέση θα πρέπει να εγκαταλείψει τον ιδιωτικό τομέα, αλλά ας το αφήσουμε αυτό κατά μέρος. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ουδείς και ουδεμία από τους υπόλοιπους κατέχει τα μυστικά της μικρής οθόνης. Ο Ανδρέας Ζούλας είναι ένας εξαίρετος εφημεριδάς, η Αννα Δαμιανίδη μια γνωστή αρθρογράφος, ο Χρήστος Χωμενίδης ένας ακόμη πιο γνωστός συγγραφέας, ο Λουκάς Κσρυτινός έχει διακριθεί πανευρωπαϊκώς ως αρχιμουσικός, ο Θεόδωρος Φορτσάκης είναι ο πρόεδρος της Νομικής Σχολής στο Καποδιστριακό και ο Σίμος Σιμόπουλος είναι ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Υπέροχα όλα, τους βγάζω το καπέλο, αλλά σε αυτή τη ρημάδα την εποχή όπου «το μέσο είναι το μήνυμα», το μέσο δεν το ξέρουν. Διότι δεν αρκεί η τηλεθέαση εκπομπών, προγραμμάτων και ντοκιμαντέρ για να γνωρίζεις την τηλεόραση. Αν ήταν έτσι, ξέρω κάτι κυρίες που βλέπουν 16 ώρες την ημέρα, να τις ορίσουμε αμέσως μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου. Εκείνο που μετράει είναι να καταλαβαίνεις τις λεπτομέρειες και τις μικρές, αδιόρατες, αλλά τόσο ουσιώδεις διαφορές. Οταν, για παράδειγμα, σκίζει τα ρούχα του ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (έχει συμβεί…) ότι η Δημόσια Τηλεόραση δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει «εσωτερικές» μια σειρά από παραγωγές και πρέπει να προχωρήσει με «μεικτές» ή «εξωτερικές», καλόν είναι να έχεις υπόψη σου τι ακριβώς εννοεί και όχι να κουνάς απλώς με κατανόηση το κεφάλι. Γιατί αλλιώς θα θεριέψουν ξανά τα τρωκτικά που «δάγκωναν» κατά καιρούς την ΕΡΤ, βγάζοντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο «μεροκάματο».
Το ίδιο ισχύει και στις επιλογές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου. Αν δεν ξέρεις εσύ από τηλεόραση, πώς θα απαιτείς κατόπιν από εκείνους να ξέρουν; Ή μήπως θα πάμε στην «corporate» λογική, που λέει ότι ο ίδιος άνθρωπος μπορεί τη μία μέρα να διευθύνει αλλαντοποιία και την επομένη να κρατάει τα ηνία διυλιστηρίου; Κάπως έτσι χαντακώθηκαν ένα σωρό εταιρείες και κατέληξαν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Χώρια αυτή η «παύση καθηκόντων», που σηκώνει πολύ νερό και πάρα πολλή συζήτηση. Εκεί πια πρέπει να είσαι όχι γνώστης, αλλά ειδικός της τηλεόρασης για να βγάλεις άκρη.
Υπερίσχυσε το… πνεύμα
Κι όμως, προτιμήθηκαν απλώς άνθρωποι του πνεύματος. Και μάλιστα άνθρωποι του πνεύματος ανενημέρωτοι ακόμη και στα ελάχιστα. Βγήκε, για παράδειγμα, προ ημερών ο Χρήστος Χωμενίδης και δικαιολόγησε την επικείμενη παρουσία του στο Εποπτικό Συμβούλιο, λέγοντας ότι θα παλέψει για αυτό και θα προσπαθήσει για το άλλο. Μεταξύ άλλων, μάλιστα, δήλωσε ότι θα αγωνιστεί για τα Μουσικά Σύνολα. Ναι, αυτά ακριβώς τα Μουσικά Σύνολα για τα οποία δεν προβλέπεται απολύτως τίποτε, ούτε στο νομοθέτημα για τη ΝΕΡΙΤ ούτε στις προκηρύξεις για το μεταβατικό φορέα της Δημόσιας Τηλεόρασης. Θα μου πείτε, γι’ αυτό θα αγωνιστεί, γιατί τα ξεγράψανε. Θα σας απαντήσω, εδώ ξεγράψανε ολόκληρη ΕΡΤ και θα μασήσουν στα Μουσικά Σύνολα; Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια, παρακαλώ, η πιάτσα είναι μικρή και γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας.
ΥΓ. Πώς γίνεται τη μία εβδομάδα να παριστάνεις τον Τσε Γκεβάρα στις συνελεύσεις της ΕΡΤ και την επομένη να υπογράφεις ως στέλεχος στη Δ.Τ.; Μερικοί άνθρωποι κάνουν τον Χουντίνι να μοιάζει ερασιτέχνης…
Via : www.enet.gr