Ένα εμπορικό κέντρο, τύπου Mall, έκτασης 3.000 τ.μ, όπου οι παραγωγοί θα διαθέτουν χωρίς μεσάζοντες τα προϊόντα τους στο κοινό ετοιμάζεται να ανοίξει στην Αθήνα.
Ο χώρος, ο οποίος βρίσκεται στην οδό Λένορμαν, θα φιλοξενεί εκτός από τα περίπτερα των παραγωγών, δύο θεματικά εστιατόρια και καθημερινές εκδηλώσεις με ομιλίες για τη μεσογειακή διατροφή, συμβουλές για την επιλογή σωστού λαδιού ή μελιού και οδηγίες για την παρασκευή καλλυντικών από φυσικά προϊόντα στο σπίτι.
Το εγχείρημα με το όνομα «Ελληνική Τροφοσοφία» βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο και το εμπορικό κέντρο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο απέναντι από το παλιό καπνεργοστάσιο. Στόχος είναι να προσελκύσει 60-70 παραγωγούς, γεγονός εφικτό από την ανταπόκριση που φαίνεται ήδη να υπάρχει.
Αφορμή στάθηκε το λεγόμενο «κίνημα της πατάτας» που γνώρισε μεγάλη άνθηση το προηγούμενο χρονικό διάστημα αναδεικνύοντας τις ανάγκες των καταναλωτών για ποιοτικά και φτηνά εγχώρια προϊόντα.
Φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο, μέλι, ζυμαρικά, τσίπουρο, γλυκά του κουταλιού, αλλαντικά, λουκούμια ακόμη και σαπούνι θα πωλούνται στο νέο εμπορικό κέντρο, το οποίο δεν θα διαθέτει μαγαζιά αλλά περίπτερα και πάγκους.
«Η Ελληνική Τροφοσοφία θα μοιάζει με μεγάλο σούπερ μάρκετ και θα λειτουργεί καθημερινά, ώρες καταστημάτων», εξηγεί ο κ. Γιώργος Κουβέλης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Compassexpo, η οποία έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το έργο αξιοποιώντας τη σημαντική της εμπειρία στη διοργάνωση εκθέσεων, με εξέχουσα αυτή του Μεσογειακού Ελαιολάδου, της Ελαιοτεχνία.
«Στο σούπερ μάρκετ θα συμμετέχουν παραγωγοί, βιοτεχνίες και οικοτεχνίες, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν στο ευρύ κοινό είτε γιατί τα προϊόντα τους δεν έχουν ετικέτα, είτε γιατί η αυτόνομη λειτουργία ενός καταστήματος έχει μεγάλο κόστος και δεν αντέχει εύκολα στον ανταγωνισμό. Σκεφτήκαμε λοιπόν να κάνουμε πράξη την αρχαία ρήση »η ισχύς εν τη ενώσει» κάτω από ένα δυνατό όνομα».
Οσοι παραγωγοί ενδιαφέρονται να στήσουν τον δικό τους πάγκο στο εμπορικό κέντρο, θα καταβάλλουν μηνιαίο ενοίκιο 700 ευρώ, ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται οι υπηρεσίες καθαρισμού του κτιρίου αλλά και ένας υπάλληλος για τον δικό τους πάγκο. «Παρ΄ όλ΄ αυτά, ο ίδιος ο παραγωγός θα πρέπει να παρίσταται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και θα προβάλλει με βίντεο ή φωτογραφίες τη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων του, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει τι αγοράζει», συμπληρώνει ο κ. Κουβέλης.
Ενημερωτικό πρόγραμμα
Εστιατόρια και… σεμινάρια για βελτίωση της διατροφής
Εκδηλώσεις με θέμα την ποιότητα ζωής και τη βελτίωση της διατροφής θα πραγματοποιούνται στο εμπορικό κέντρο παράλληλα με τις πωλήσεις. Στόχος είναι να γίνονται καθημερινά τουλάχιστον τρεις ομιλίες. Μερικά από τα θέματα που ετοιμάζονται για το ξεκίνημα της Τροφοσοφίας είναι:
- «Φτιάξτε το δικό σας φυσικό σαπούνι».
- «Γνωρίστε την υγιεινή, μεσογειακή διατροφή».
- «Πώς παράγεται το μέλι».
- «Πώς να ξεχωρίζετε το καλό ελαιόλαδο».
- «Διαγωνισμοί ποιότητας ελαιολάδου».
- «Οι ελληνικές ποικιλίες κρασιού».
Παράλληλα, στο κτίριο θα λειτουργούν δύο θεματικά εστιατόρια, πέντε χώροι σεμιναρίων και τρεις χώροι επιδείξεων, ενώ στην ταράτσα του θα φιλοξενείται υπαίθριο καλοκαιρινό εστιατόριο με θέα την Ακρόπολη.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε φανατικούς καταναλωτές», λέει ο κ. Κουβέλης. «Καταναλωτές που θα βλέπουν το προϊόν, θα το αγγίζουν, θα το δοκιμάζουν μαγειρεμένο στο εστιατόριο self service που θα λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο, θα γνωρίζουν τον παραγωγό, θα καταλαβαίνουν τον τρόπο παραγωγής και μέσω αυτής της διαδικασίας θα αναπτύσσουν σταθερή σχέση οικειότητας και εμπιστοσύνης με την Τροφοσοφία».
Εκτός από τις λιανικές πωλήσεις, οι διοργανωτές προσβλέπουν και στην προώθηση των εξαγωγών. «Ενα τμήμα του χώρου προβλέπεται να λειτουργεί ως business center, όπου θα γίνονται συναντήσεις με εμπορικές αποστολές. Είναι διαφορετικό να έρχονται οι Ρώσοι επιχειρηματίες και να πηγαίνουν από την Καλαμάτα στις Σέρρες και από εκεί στην Κρήτη, κάτι κουραστικό και δαπανηρό, και διαφορετικό να βρίσκουν τους παραγωγούς συγκεντρωμένους», σημειώνει ο κ. Κουβέλης.
Κατερίνα Ροββά
Via : www.ethnos.gr