Επιχείρηση συγκάλυψης των ευθυνών για την τραγωδία των Τεμπών μέσω συμψηφισμού – Στο κόλπο και η Δικαιοσύνη.

Μια ανερυθρίαστη επιχείρηση αντιπερισπασμού και συγκάλυψης ευθυνών για το έγκλημα των Τεμπών ξεκίνησε σήμερα από το Μαξίμου. Με πρωτεργάτη και αρχιτέκτονα τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και εκτελεστικό βραχίονα τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο.

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι «ο εκτροχιασμός του τρένου». Δηλαδή, έρευνες της δικαιοσύνης που αφορούν μια περίοδο 20ετίας και βάλε, διάχυση και διασπορά των ευθυνών με εμφανή στόχο να φύγουν οι έρευνες από την τραγωδία των Τεμπών, τις ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών, των «ημέτερων» διοικήσεων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και τις ρουσφετολογικές πρακτικές κυβερνητικών αξιωματούχων που διόρισαν το μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας.

Στα πλαίσια του σχεδίου αποπροσανατολισμού, αίφνης η οικονομική εισαγγελία «ανοίγει τον φάκελλο» των συμβάσεων του ΟΣΕ από το… 2005 και ίσως και νωρίτερα. Ταυτόχρονα, η εισαγγελία του Αρείου Πάγου ξεκινά έρευνα υπό τον γενικό τίτλο «καθυστερήσεις στα έργα εκσυχρονισμού του ΟΣΕ», μια έρευνα με τόσο ασαφές περιεχόμενο που ίσως θα μπορούσε να συμπεριλάβει και τα έργα της κυβέρνησης του Χαρίλαου Τρικούπη από το προπερασμένο αιώνα.

Στο πλαίσιο του εκτροχιασμού οι υπηρεσίες του Μαξίμου επιχειρούν να εμπλέξουν υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, με ερωτήσεις στη Βουλή με άσχετο περιεχόμενο και με μοναδική σκοπιμότητα να μπουν στο κάδρο και στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Απλώς για να συμπληρωθεί το τοπίο της παραπληροφόρησης και της γελοιότητας, την ίδια ώρα ανακοινώνεται ότι ο πρόσφατα παραιτηθείς από τη θέση του υπουργού Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, θα συμμετάσχει κανονικά στα ψηφοδέλτια της ΝΔ καθώς φαίνεται ότι η «πολιτική ευθύνη» που ανέλαβε είναι περιορισμένης διάρκειας και ισχύος.

Η έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.

Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:

1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

 2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.

 Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας. Ωστόσο, πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Η επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο για τα Τέμπη

τραγωδια τεμπη 2023, μητσοτακης, ερευνα, ντογιακοσ

Επιστολή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο απέστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσον αφορά στις έρευνες για την εθνική τραγωδία που διαδραματίστηκε στα Τέμπη, με τον θάνατο 57 ανθρώπων. «Ζητώ εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης την προτεραιοποίηση των σχετικών υποθέσεων και την ανάθεσή τους, εφόσον το κρίνετε, στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο», τονίζει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή ο κ. Μητσοτάκης.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, αποτελεί εύλογο και δίκαιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας να υπάρξει άμεση και σε βάθος διαλεύκανση όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Προς τούτο, το εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης στην προτεραιοποίηση των σχετικών υποθέσεων και την ανάθεσή τους, εφόσον το κρίνετε στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο.

Ειδικότερα σε σχέση με την ποινική αξιολόγηση συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων ακόμα περιλαμβανομένης και της τυχόν καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της απαιτούμενης τεχνολογικής αναβάθμισης των σχετικών υποδομών, παρακαλώ να προχωρήσετε ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει οριστεί για να προβεί στην αποτίμησή τους από τη διοικητική και τεχνική άποψη.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής κόμμα αυτονοήτως θα κοινοποιηθεί στις αγγελικές αρχές που διεξάγουν την έρευνα το πόρισμα της για να καταστεί μέρος της δικογραφίας».

Παρέμβαση Βασιλικής Θάνου για την επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο

Η επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Ισίδωρο Ντογιάκο για τα Τέμπη, προκάλεσε την ηχηρή παρέμβαση της πρώην υπηρεσιακής πρωθυπουργού και πρώην πρόεδρου του Αρείου Πάγου, Βασιλικής Θάνου. Χαρακτηρίζει «παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών», την επιστολή, που έστειλε στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με την οποία ουσιαστικά παρεμβαίνει στον τρόπο που θα πρέπει να κινηθεί η έρευνα για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η πρώην Πρόεδρος Αρείου Πάγου επισημαίνει ότι, οι δικαστικές αρχές «οφείλουν να διενεργούν τις κατά τους νόμους απαιτούμενες ενέργειες, ανεξάρτητα από προτροπές και υποδείξεις οποιουδήποτε».

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:

«Οι δικαστικές αρχές είναι οι μόνες αρμόδιες σύμφωνα με το Σύνταγμα και το νόμο για να κρίνουν ποιοι και κατά πόσο ευθύνονται για την τραγωδία των Τεμπών.

Η συγκρότηση και ενεργοποίηση οποιασδήποτε Επιτροπής και η σύνταξη πορίσματος για την υπόθεση αυτή παραβιάζει το Σύνταγμα και συνιστά καταφανή προσπάθεια επηρεασμού της δικαστικής κρίσης.

Επίσης παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών αποτελεί η σημερινή επιστολή – υπόδειξη του προέδρου της εκτελεστικής εξουσίας – πρωθυπουργού προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για ανάθεση σε ανακριτή Εφέτη και συνέχιση της ποινικής έρευνας παράλληλα με την έρευνα της διορισθείσας από την κυβέρνηση Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, της οποίας το πόρισμα θα καταστεί μέρος της δικογραφίας.

Οι δικαστικές αρχές οφείλουν να διενεργούν τις κατά τους νόμους απαιτούμενες ενέργειες, ανεξάρτητα από προτροπές και υποδείξεις οποιουδήποτε».

ΣΥΡΙΖΑ: Στη Βουλή για εξηγήσεις Καραμανλής και Γεραπετρίτης

Το πεδίο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ενεργοποιείται, όπως όλα δείχνουν, για την κοινοβουλευτική διερεύνηση του θανατηφόρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

«Ζητήσαμε σήμερα στη Βουλή να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας από την Επιτροπή Θεσμών με κλήση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, των διευθυνόντων ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train κ των πρώην κ νυν Υπουργών Συγκοινωνιών κ. Καραμανλή κ κ. Γεραπετριτη. Δεν θα υπάρξει συγκάλυψη!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Κατρούγκαλος σε ανάρτηση του στο Twitter.

Κοινοβουλευτική διερεύνηση

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής τέθηκε το ζήτημα με βάση το σχετικό αίτημα που έχει υποβάλει η Αντιπρόεδρος του Σώματος και βουλευτής του ΜέΡΑ25 Σοφία Σακοράφα. Όλα τα κόμματα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, συμφώνησαν στην σύγκληση της Επιτροπής και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, με θέμα το δυστύχημα στα Τέμπη.

Υπενθυμίζεται, πως με επιστολή της η αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής του ΜεΡΑ25, Σοφία Σακοράφα, έχει ζητήσει από κοινού σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας και της Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων, υπό την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, για να κληθούν για ακρόαση ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Ρουσφέτι «πολυτελείας» ο σταθμάρχης – «Φωτογραφική» απόφαση

«Φωτογραφική» και εκ των υστέρων αποδεικνύεται η Υπουργική Απόφαση με την οποία ξεπέρασε ο κατηγορούμενος για τη φονική σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη την προϋπόθεση του ορίου ηλικίας για να αναλάβει καθήκοντα σταθμάρχη.

Όπως αποδεικνύεται, η Υπουργική Απόφαση που εξαιρεί από το όριο ηλικίας τους υπό μετάταξη υπαλλήλους υπογράφθηκε μετά την αίτηση του σταθμάρχη, η οποία έγινε στις 13 Απριλίου και πιο συγκεκριμένα στις 30 Μαΐου.

Εν ολίγοις, θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για «φωτογραφική» διάταξη, καθώς ενώ δεν προβλεπόταν καμία εξαίρεση ορίου ηλικίας (48 έτη) και για τους υπό μετάταξη υπαλλήλους, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης όχι μόνο υπέβαλλε κανονικά αίτηση για τη θέση (ενώ γνώριζε ότι δεν πληροί τα κριτήρια), αλλά δεν απορρίφθηκε κατευθείαν κιόλας, όπως θα έπρεπε.

Λίγες μέρες αργότερα ήρθε η Υπουργική Απόφαση που βγάζει εκτός ορίου ηλικίας τους υπό μετάταξη υπαλλήλους και η αίτηση του κατηγορούμενου έγινε «νόμιμη» για να αναλάβει στη συνέχεια καθήκοντα σταθμάρχη στη Λάρισα και να γίνει ό,τι έγινε.

Τα έγγραφα που δίνει στη δημοσιότητα ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, αποκαλύπτουν ότι όλα έγιναν υπό την πλήρη γνώση της κυβέρνησης και πως αν δεν είχε υπογραφεί η συγκεκριμένη «φωτογραφική» Υπουργική Απόφαση ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα μπορούσε ποτέ να καταλάβει τη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και θα είχε αποφευχθεί, τελικά, η τραγωδία.

Ο Γιάννης Ραγκούσης κάνει λόγο για «επίσημη ομολογία κυβερνητικής ενοχής».

Αναλυτικά:

«Αυτό ακριβώς περιμέναμε.

Η χθεσινοβραδινή απάντηση της κυβέρνησης, μέσω του Υπουργού Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη, αποτελεί την πιο επίσημη ομολογία κυβερνητικής ενοχής, καθώς και την πιο έγκυρη επιβεβαίωση της διαπίστωσης που καταλήξαμε ότι «τελικά, το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη».

Εξηγούμαστε.

Τι προκύπτει από την αντιπαραβολή της χθεσινοβραδινής κυβερνητικής απάντησης, με το ΦΕΚ της μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας;

Προκύπτει η πλήρη γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης, στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη.

Πώς;

Με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022, (ΦΕΚ 2623). Τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση δηλαδή, που αναφέρει και επικαλείται στην απάντησή του ο κ. Βορίδης.

Γιατί ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ;

Διότι σύμφωνα με το ΦΕΚ της μετάταξης, άρα πριν από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου, είχαν ήδη συντελεστεί τα εξής:

1. Στις 7 Απριλίου 2022, ο ΟΣΕ είχε ήδη θέσει το όριο ηλικίας των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση Σταθμάρχη.

2. Στις 13 Απριλίου 2022, ο Σταθμάρχης είχε ήδη υποβάλλει αίτηση, η οποία θα έπρεπε αμέσως να είχε απορριφθεί λόγω υπέρβασης στο όριο ηλικίας.

3. Στις 17 Μαΐου 2022, με το έγγραφο προς την υπηρεσία του, καθώς και με το από 25 Μαΐου 2022 απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας του που ενέκρινε την μετάταξη, είχε ήδη ολοκληρωθεί παράνομα η προαπαιτούμενη διαδικασία.

Συνεπώς, μετά την απάντηση της κυβέρνησης μέσω του Υπουργού Εσωτερικών δεν απέμειναν ερωτήματα σε κανέναν πολίτη.

Τα στοιχεία, τα επίσημα έγγραφα, οι αδιαμφισβήτητες ημερομηνίες, η αλληλουχία των γεγονότων, καταδικάζουν απόλυτα την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Δυστυχώς, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου».

ρουσφετι σταθμαρχης, τραγωδια τεμπη 2023, φεκ

IMG 20230306 WA0001

Τι ανέφερε το υπουργείο Εσωτερικών για τη μετάταξη του σταθμάρχη:

«Αναφορικά με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννης Ραγκούσης, με την οποία ισχυρίζεται ότι η μετάταξη του Σταθμάρχη Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη λόγω του ότι υπήρχε κώλυμα της μετατάξεως του, επειδή δήθεν ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κ εγγράφως υποψηφίους με όριο ηλικίας τα 48 έτη, καλώντας δε την Κυβέρνηση να απαντήσει ποιος κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών και υπογράμμιζε: «Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.

Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις.

Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».

Ξανά υποψήφιος ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

κραμανλης, τεμπη, τραγωδια τρενο, 2023

Μπορεί ο Κώστας Καραμανλής να παραιτήθηκε υπό το βάρος των ευθυνών για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι ξανά υποψήφιος βουλευτής στις εκλογές. Το αντίθετο. Κι αυτό επιβεβαιώθηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου.

Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση που δέχθηκε, ο κ. Οικονόμου απάντησε ότι «ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας γενναία την πολιτική ευθύνη».

«Από την πλευρά της ΝΔ και του κ. Καραμανλή δεν υπάρχει πρόθεση να μην είναι υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές», ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Όπως είπε, η ανάληψη της πολιτικής αντικειμενικής ευθύνης, παρότι υπάρχει αλληλουχία γεγονότων και διαχρονικών παθογενειών, είναι πράξη που τιμά τον κ. Καραμανλή στο επίπεδο αυτό.

Όσο για την ημερομηνία των εκλογών, ο κ. Οικονόμου είπε ότι «το ζήτημα αυτό σε αυτή τη φάση δεν απασχολεί καθόλου τον πρωθυπουργό».

Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Έλλης Τριανταφύλλου για το iEidiseis, ο πρωθυπουργός φαίνεται να έχει κυκλώσει την 21η Μαΐου στο ημερολόγιό του.

Πηγή :https://www.ieidiseis.gr