Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε σημείο καμπής. Από τη μια η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και από την άλλη οι συγχωνεύσεις. Το Σαλόνι της Γενεύης γιορτάζει όμως για μια ακόμα φορά τους συμβατικούς κινητήρες.
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι το πρώτο της χρονιάς για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Από 7 έως19 Μαρτίου 62 από τους συνολικά 180 εκθέτες θα παρουσιάσουν 148 ευρωπαϊκές και παγκόσμιες πρεμιέρες σε περίπου 700.000 επισκέπτες.
Όπως και τις προηγούμενες χρονιές έτσι και φέτος στο 87ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα έχει την τιμητική του. Ενδεικτικό ότι μόλις τα 66 από τα περίπου 900 αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν πληρούν ήδη τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα νέα όρια 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, που θα ισχύουν από το 2021 και πέρα. Ούτως ή άλλως η Γενεύη ήταν ανέκαθεν τόπος παρουσίασης κυρίως σπορ ή πολυτελών μοντέλων με ισχυρούς κινητήρες που δεν έχουν ως στόχο την οικονομία καυσίμου, αλλά να γιορτάσουν την χαρά της οδήγησης.
Με ενδιαφέρον αναμένονται στη Γενεύη αρκετά νέα μοντέλα, όπως για παράδειγμα το νέο Volvo XC60, το καινούργιο Opel Insignia, τον διάδοχο του VW CC που θα ονομάζεται Arteon, το νέο Ford Fiesta, την νέα έκδοση του Toyota Yaris και τέλος την αναγέννηση της θυγατρικής Alpine από τη Renault με το μοντέλο A110.
Σε δευτερεύοντα ρόλο οι εναλλακτικοί κινητήρες
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ξεκινά υπό τη σκιά της νέας κατεύθυνσης που αναγκάζεται να πάρει μέσα στα επόμενα χρόνια η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο ως προς την ηλεκτροκίνηση, όσο και ως προς τις συγχωνεύσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των επικείμενων αλλαγών είναι η εξαγορά της Opel/Vauxhall από τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroën. Δεν υπάρχει αμφιβολία πάντως ότι η μεγάλη πρόκληση για τους Ευρωπαίους θα είναι η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τους συμβατικούς κινητήρες ντίζελ και βενζίνης στην ηλεκτροκίνηση. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν μέχρι το 2025 περίπου το 25% των νέων μοντέλων τους να διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα.
Την ίδια στιγμή η αγορά μικρομεσαίων μοντέλων στην Ευρώπη δείχνει να έχει κορεστεί. Μπορεί οι γερμανοί κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων όπως η Daimler, η BMW και η Audi να πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο ως προς το τζίρο και τα κέρδη. Στα μικρότερα μοντέλα όμως η αγορά ζει στην ουσία από τα χρόνια της ανάκαμψης μετά το ξεπέρασμα της οικονομικής κρίσης. Ακριβώς επειδή την περσινή χρονιά καταγράφηκε ρεκόρ πωλήσεων, οι ειδικοί αναμένουν για φέτος χλιαρή αύξηση στο 1% μετά το εντυπωσιακό 7% του 2016.
Dpa / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Via : www.dw.com