Σε ημίμετρα, που δεν λύνουν το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις θανατηφόρες εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κατέληξε -όπως αναμενόταν- η χθεσινή διαβόητη «Σύνοδος Ντίζελ» στο Βερολίνο.
Οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι, μην επιθυμώντας να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να απεμπολήσουν την παρωχημένη τεχνολογία τους, κατάφεραν στην κοινή τους συνάντηση με υπουργούς και επικεφαλής ομόσπονδων κρατιδίων να «πουλήσουν» το ψέμα ότι τα ντιζελοκίνητα οχήματά τους μπορούν να γίνουν καθαρά, φτάνει να αναβαθμιστεί το λογισμικό του συστήματος ελέγχου των εκπομπών ρύπων.
To θανατηφόρο οξείδιο του αζώτου
Ανακοίνωσαν συγκεκριμένα ότι θα αναβαθμίσουν το λογισμικό περισσότερων των 5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ντίζελ -γενιάς Euro 5 και Euro 6- συμπεριλαμβανομένων των 2,5 εκατομμυρίων που έχει ήδη ανακοινώσει η Volkswagen.
Το μέτρο καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των 8,6 εκατ. οχημάτων αυτού του τύπου που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.
Η «αναβάθμιση» του λογισμικού δεν θα έχει, σύμφωνα με τους βιομηχάνους, επιπτώσεις στην απόδοση των κινητήρων, την κατανάλωση καυσίμου και τη διάρκεια ζωής των οχημάτων ενώ θα έχει αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών αιθαλομίχλης -συμπεριλαμβανομένων των θανατηφόρων οξειδίων του αζώτου- κατά 25%-30%.
Η πικρή αλήθεια είναι όμως ότι ένα τυπικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε μεταξύ 2010 και 2015 παράγει σήμερα 10-15 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου απ’ ό,τι ένα βενζινοκίνητο.
Ακόμη και ένα μοντέλο της νεότερης γενιάς, προδιαγραφών Euro 6, παράγει 8 φορές περισσότερα.
Δικαστική απόφαση
Η μείωση 25%-30% που οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι υποσχέθηκαν είναι απλά κοροϊδία, δεν κάνει ως διά μαγείας τα οχήματά τους «καθαρότερα».
Δικαστήριο της Στουτγάρδης αποφάσισε ξεκάθαρα την περασμένη εβδομάδα ότι τέτοιου είδους αναβαθμίσεις λογισμικού δεν φτάνουν για την επίλυση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Αλλά ούτε και οι… για τα μάτια του κόσμου προτροπές των πολιτικών στη χθεσινή σύνοδο για πιο ακριβές μετατροπές στους κινητήρες των ρυπογόνων οχημάτων προσφέρουν ριζική λύση.
Δεν μειώνουν δραστικά τα τοξικά σύννεφα της αιθαλομίχλης που παράγουν αυτά τα αυτοκίνητα πάνω από τις πόλεις σκοτώνοντας κάθε χρόνο περισσότερους από 430.000 ανθρώπους.
Μόνο η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση θα απομάκρυνε αυτά τα θανατηφόρα σύννεφα διασφαλίζοντας οριστικά καθαρό αέρα για τους πολίτες, αλλά δυστυχώς η πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τα αντίστοιχα οικονομικά συμφέροντα επένδυσαν σε άλλη τεχνολογία… Και την επέβαλαν με τη βοήθεια των λόμπι τους και των πολιτικών.
Τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη είναι πετρελαιοκίνητα και αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή τόσο το ντίζελ όσο και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα απολαμβάνουν γενναιόδωρες φοροαπαλλαγές.
Αν τα «δώρα» αυτά αποσύρονταν, το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων των Γερμανών και άλλων αυτοκινητοβιομηχάνων στην Ε.Ε. θα ήταν πιο κοντά στο 5% – ποσοστό που αυτά κατέχουν στον υπόλοιπο κόσμο.
Διαπλοκή… über alles
Τα «δώρα» αυτά… συμβάλλουν στην αιώνια διαπλεκόμενη σχέση μεταξύ αυτοκινητοβιομηχάνων και πολιτικών.
Μέλη της γερμανικής κυβέρνησης, υπουργοί, υφυπουργοί, βουλευτές, πολιτικοί και λοιποί αξιωματούχοι περνούν εδώ και χρόνια διά της «περιστρεφόμενης πόρτας» σε καίριες θέσεις προώθησης των συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών (λόμπι) όταν εκπνέει η θητεία τους και το αντίστροφο.
Ο Εκαρτ φον Κλάεντεν, βασικός λομπίστας της Daimler σήμερα, ήταν υπουργός της κυβέρνησης Μέρκελ το 2009-2013, ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος την τελευταία δεκαετία της Ενωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), ήταν υπουργός Συγκοινωνιών την περίοδο 1993-1998, ο Μίκαελ Γιάνσεν, επικεφαλής της ομάδας λόμπι της Volkswagen στο Βερολίνο σήμερα, ήταν αρχηγός του κομματικού επιτελείου της κ. Μέρκελ μεταξύ 2006 και 2009 ενώ και ο τέως υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας και επικεφαλής του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ κατείχε θέση στο Δ.Σ. της Volkswagen ως πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας το 1999-2003.
Ετσι, μόνο τυχαία δεν είναι τα χθεσινά στοιχεία του γερμανικού Κοινοβουλίου για τις χορηγίες επιχειρηματιών στο α’ εξάμηνο του 2017 προς τα πολιτικά κόμματα.
Αποκάλυψαν, μεταξύ άλλων, ότι η οικογένεια μεγαλομετόχων της BMW, Κβαντ, προσέφερε από 100 χιλιάδες ευρώ στο Χριστιανοδημοκρατικό CDU της κ. Μέρκελ και στο νεοφιλελεύθερο FDP, ενώ η Daimler, πιστή στο ένδοξο κυβερνητικό παρελθόν του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) του Μάρτιν Σουλτς, το χρηματοδότησε με αντίστοιχο ποσό. Αντιθέτως, τo αριστερό Die Linke όπως αναμενόταν… ατύχησε.
Via : www.efsyn.gr