Τις θέσεις της για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού εξέφρασε η υποψήφια Περιφερειάρχης Αττικής κα Μαρία Γιαννακάκη, στη συζήτηση που διοργάνωσαν την Κυριακή 16 Μαρτίου οι Δήμοι Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού-Αργυρούπολης…

Η κα Γιαννακάκη υπογράμμισε ότι υπάρχει σύγκλιση με την κοινωνία ότι σημαίνουσα χρήση πρέπει να είναι το Μητροπολιτικό Πάρκο τουλάχιστον 2.000 στρέμματων, από τα οποία 1.000 συνεκτικά με υψηλό πράσινο, αφού περισσότερα δε θα ήταν διαχειρίσιμα από άποψη ασφάλειας και συντήρησης, σε συνδυασμό με χρήσεις κατοικίας, εμπορίου, τουρισμού και ψυχαγωγίας, εκφράζοντας την αντίθεση της με τη λειτουργία καζίνο και αντι-παραγωγικών-κερδοσκοπικών χρήσεων.

Αναφερόμενη στον διαγωνισμό, ζήτησε την επαναπροκήρυξή του με δεσμευτικούς όρους και με πραγματικό ανταγωνισμό. Ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι ακόμη και με τα δεδομένα του Ν. 4062/2012 με αξία αξιοποιήσιμης γης στα 6 δις €, μείον 2 δις για κόστος ανάπτυξης κι επιχειρηματικό κέρδος 15%, το αντίτιμο για το Δημόσιο εκτιμάται από την ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΕ στα 4 δις €. «Πως θεωρεί σήμερα εύλογο το ΤΑΙΠΕΔ ένα τίμημα 400-500 εκατ., τη στιγμή που αυτό επιτεύχθηκε στον Αστέρα για μια έκταση 15 φορές μικρότερη;»

«Το δίκαιο τίμημα που πρέπει να είναι πολύ υψηλότερο από αυτό που «εκτιμά» τώρα το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να κατευθυνθεί κατά ένα μέρος μόνο στο δημόσιο χρέος. Το υπόλοιπο να κατευθυνθεί με όρους ‘χωροταξικής δικαιοσύνης’ – ακολουθώντας τη πολύτιμη κληρονομιά του Μιχάλη Παπαγιαννάκη- στη βιοκλιματική ανάπλαση υποβαθμισμένων και πυκνοκατοικημένων Δήμων του Λεκανοπεδίου» τόνισε χαρακτηριστικά.»

Αναφορικά με τις χρήσεις στην έκταση, ανέφερε ότι μια επένδυση, για να είναι επιτυχημένη, χρειάζεται κι ένα μείγμα χρήσεων.» Χρειάζονται κατοικίες, από τις οποίες οι μισές να δεσμευθούν για εργαζόμενους στην ίδια περιοχή, επειδή επιδιώκουμε τη πόλη των μικρών αποστάσεων. Προσβλέπουμε σε εξωστρεφείς θέσεις εργασίας με εγχώρια προστιθέμενη αξία σε τεχνολογικά-ερευνητικά πάρκα και ζώνες επιχειρηματικής καινοτομίας».

Όσον αφορά στον συντελεστή δόμησης, ανέφερε ότι είναι ανάγκη να υπάρξει δεσμευτικό περίγραμμα ενός επιθυμητού Σχεδίου Ανάπτυξης (Master Plan) σε ένα αναθεωρημένο Ν. 4062/2012, που σήμερα θέτει ελάχιστους πολεοδομικούς περιορισμούς με το μισό συντελεστή δόμησης 0,3 αντί του προβλεπόμενου σήμερα (0,6).

Επίσης, η κα Γιαννακάκη ζήτησε να υπάρξουν δεσμεύσεις για ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση στο πάρκο και το παράλιο μέτωπο για αναψυχή και τουλάχιστον το 50% των τεράστιων ιδιωτικών υπεραξιών στη ζώνη 500μ. γύρω από το Πάρκο και τις αναπτύξεις να πάνε στους όμορους Δήμους Ελληνικού-Αλίμου-Γλυφάδας. Σε ό, τι αφορά στις περιβαλλοντικές παρεμβάσεις, να μην υπάρξουν πρσχώσεις στο θαλάσσσιο οικοσύστημα, ενώ οι υψηλές- εντατικές αναπτύξεις να γίνουν όχι στο παράλιο μέτωπο, αλλά στο βόρειο μέτωπο γύρω από τους σταθμούς Μετρό, επειδή επιδιώκουμε τη πόλη-σιδηρόδρομο και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Τέλος, έθεσε ζητήματα που αφορούν στη μεταφορά δραστηριοτήτων που σήμερα στεγάζονται στην έκταση, όπως το κόστος της αποφασισμένης μετεγκατάστασης λεωφορείων στη Βάρη, που θα επιβαρύνει μόνιμα το Δημόσιο με 10% πρόσθετα «νεκρά» λεωφορειοχιλιόμετρα και τις συνδέσεις του Ελληνικού με το κέντρο και το νέο Αεροδρόμιο, που κάποιοι μάλιστα ενσωμάτωσαν στο ΡΣΑ σαν δυνατότητα.

Via : http://press-gr.blogspot.gr