Η Ελλάδα στερείται ένα σημαντικό γεωπολιτικό πλεονέκτημα για μόλις…325 μέτρα.
Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο και, κατά συνέπεια, με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Βουλγαρία.
του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Η εν λόγω σύνδεση παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου, δίνοντας μία εναλλακτική λύση για τη μεταφορά κοντέινερ, από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Η απ’ευθείας σύνδεση με τη Βουλγαρία θα μειώσει το χρόνο διαδρομής από 2-2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Η ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από παλινωδίες ετών, αφού κανείς δεν ενδιαφερόταν για την ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, κατάφερε να υπογράψει τη σχετική σύμβαση, ύψους 3,1 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης ενός έτους. Η ολοκλήρωση του έργου αποκτά επιπρόσθετη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι σε φάση αποκρατικοποίησης βρίσκεται τόσο ο λιμένας Αλεξανδρούπολης όσο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για το λιμένα Αλεξανδρούπολης και ειδικότερα για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει εκδηλωθεί πρώιμο ενδιαφέρον από ρωσικούς και κινεζικούς ομίλους, κάποιοι εκ των οποίων πραγματοποίησαν αυτοψία στο χώρο.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια (Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς) υπάρχει εδώ και δεκαετίες και, μάλιστα, το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο λιμενικοί οργανισμοί του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης έχουν, επί της ουσίας, συμφωνήσει εδώ και καιρό στην υλοποίηση της σύνδεσης, καταθέτοντας σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Στόχος είναι να αναδείξουμε την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης ως χώρο διαμετακόμισης εμπορευμάτων και προϊόντων», τόνισε πρόσφατα ο περιφερειάρχης Αρης Γιαννακίδης. Ταυτόχρονα, ο κ. Γιαννακίδης ανέφερε ότι στην επόμενη προγραμματική περίοδο άμεσος στόχος της περιφέρειας είναι η διασύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό.
Via : www.enet.gr