του Παντελή Μπουκάλα
Στα δεξιά της σελίδας του νεοϋορκέζικου «Εθνικού Κήρυκα», η διαφήμιση του «Akropolis Market», με το Ι κιονόμορφο, αφού «του κιτς η μάνα» δεν δρα μόνο στην Ελλάδα. Ενόψει Πάσχα η ρεκλάμα προσφέρει: «Αρνάκια – Αρνάκια γάλακτος – Κατσικάκια – Κοκορέτσι – λουκάνικα χωριάτικα – Γουρουνάκια και ό,τι άλλο χρειάζεστε». Κολλητά, μια διαφήμιση με τίτλο «Ζήτω η 21η Απριλίου», πλαγιότιτλο «Δικαιώθηκε» και περιεχόμενο που η Δημοκρατία θα του έκανε τη χάρη να το χαρακτηρίσει προκλητικό μόνο αν η ίδια ένιωθε αδύναμη, ανασφαλής και εγκλωβισμένη σε αδιέξοδα: «Με την πατρίδα μας εν μέσω ανεπανάληπτης οικονομικής κρίσης, με τη σήψη των θεσμών, με τις επιθέσεις στην ελληνική οικογένεια, με κλονισμούς σε κάθε επίπεδο καθημερινής δραστηριότητας της κοινωνίας μας και τον κατακερματισμό της εθνικής μας υπόστασης που υφιστάμεθα σήμερα, δικαιώνεται το έργο της Εθνοσωτήριας Επανάστασης». Για δες ποιος μιλάει… Α ναι, υπάρχει και η φωτογραφία του Παπαδόπουλου, πρωτομάστορα της τυραννίας και του κιτς, καθώς και του φαντάρου με το πουλί που το είπαν φοίνικα, ενώ ήταν όρνιο.
Κάποιοι πλήρωσαν για τη διαφήμιση. Ανώνυμα. Aπό ντροπή; Επειδή έχουν μπίζνες στην Ελλάδα; Επειδή η μητέρα πατρίδα τούς τιμά σαν ευπατρίδες; Και κάποιοι αποδέχτηκαν τα δολάρια, με τη λογική του Βεσπασιανού για το άνευ οσμής χρήμα, και έδωσαν τόπο για να διαφημιστεί το βάρβαρο ψεύδος, ο βιασμός της Ιστορίας, η γελοιότητα. Αλλά θα αυτοπαγιδευτούμε αν δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στη διαφήμιση της χούντας απ’ ό,τι στη διαφήμιση του κοκορετσιού, που σίγουρα δεν φτιάχνεται με τα κρέατα του Μπαλόπουλου, ενός από τους πάμπολλους «αγνούς λεβέντες» της δικτατορίας που φρόντισαν σκανδαλωδώς για τα προσωπικά τους οικονομικά.
Οι νοσταλγοί, οι ευνοηθέντες του ανελεύθερου καθεστώτος, δεν έλειψαν ποτέ, όπως δεν έλειψε, ακόμα και εν έτει 2013, η εμφύτευση σεσημασμένων «σταγονιδίων» σε κρατικές θέσεις. Και σε κάθε δυτικόφερτο σενάριο για «κίνδυνο πραξικοπήματος στην Ελλάδα» έχει να αντιστοιχίσει κανείς όσα ακούει από φιλοτύραννους σπορείς ηλιθιότητας για τον «λοχία που μας χρειάζεται, γιατί μόνο με βούρδουλα καταλαβαίνουμε». Αλλά όταν έχουμε τη Χρυσή Αυγή εκεί όπου την έχουμε, τρίτο κόμμα και με κάποια υπουργεία να ρίχνουν ματιές στην ατζέντα της για να την υλοποιήσουν, οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε πού βρίσκεται η πραγματική απειλή: Οχι στο 30% που αποδίδει στους «νοσταλγούς» ένα αμφιλεγόμενο γκάλοπ, αλλά στη διάβρωση της κοινωνίας από νεοφασιστικές και ρατσιστικές «ιδέες», που φοράνε μάλιστα τη στολή της πιο πούρας ελληνικότητας.
Τα γελοία, όπως τον έρωτα για τα χουντικά λείψανα, αρκεί ένα γέλιο για να τα θάψει. Με την παράδοση ικανού τμήματος της κοινωνίας στους νεοναζιστόφρονες επιγόνους τους, που «τους αρέσει ο ήχος της ερπύστριας στην άσφαλτο» όπως είπε χρυσαυγίτης βουλευτής, τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά. Και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Via : www.kathimerini.gr