Δεκαέξι εργατικά δυστυχήματα έχουν καταγραφεί τους τελευταίους δύο μήνες, με εργαζόμενους να αφήνουν την τελευταία τους πνοή εν ώρα εργασίας. Εργαζόμενοι σε υπηρεσίες καθαριότητας αλλά και σε εταιρείες που παρουσιάζονται ως «επενδυτές» έχουν βρει τραγικό θάνατο, με τις κατά τόπους καταγγελίες για τις συνθήκες εργασίας να μένουν αναπάντητες
Σύμφωνα με όσα έχει καταγράψει ο «Ριζοσπάστης», μέσα σε δύο μήνες οι νεκροί εργαζόμενοι έφτασαν τους 16, με τρία θανατηφόρα ατυχήματα να λαμβάνουν χώρα τις τελευταίες μέρες.
Νεκρός εργαζόμενος της COSCO
Πιο πρόσφατο καταγεγραμμένο εργατικό δυστύχημα είναι ο θάνατος εργαζομένου στις εγκαταστάσεις της COSCO στο Πέραμα, το βράδυ της Κυριακής, 27 Αυγούστου. Οι αρμόδιοι του Λιμενικού Σώματος που διενήργησαν την αυτοψία, φέρεται να σημείωσαν ότι η COSCO δε διαθέτει σύγχρονο ασθενοφόρο, ώστε να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων του λιμανιού, οι οποίοι εργάζονται υπό μεγάλη πίεση. Nα σημειωθεί, επίσης, ότι στο παρελθόν έχουν δημοσιευτεί ανακοινώσεις εργαζομένων της COSCO σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στο λιμάνι.
Ο άτυχος εργαζόμενος της COSCO μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας, όπου δυστυχώς ήταν πλέον αργά και απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες εκτιμήσεις των ιατρών αναφέρουν οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Ο 45χρονος είχε ξεκινήσει να εργάζεται στη συγκεκριμένη θέση μόλις τον περασμένο Ιούνιο.
«Το τραγικό γεγονός του θανάτου τού συναδέλφου είναι αποτέλεσμα της εντατικοποίησης της εργασίας που στόχο έχει να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία της COSCO. Αποτελεί συνέχεια της σωρείας εργατικών ατυχημάτων, τραυματισμών και ασθενειών που καταγράφονται το τελευταία χρόνια και που οφείλονται στη εντατικοποίηση της εργασίας στους χώρους του λιμανιού. Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου μας» σημειώνει σε ανακοίνωση της η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών.
Θανατηφόρο εργατικό και στις Σκουριές
Την περασμένη Δευτέρα, 21 Αυγούστου, έγινε γνωστός ο θάνατος ενός 45χρονου υλοτόμου στον Λάκκο Καρατζά στις Σκουριές, ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια της εργασίας του στο πλαίσιο της αποψίλωσης που πραγματοποιείται στην περιοχή. Ο άτυχος άντρας καταπλακώθηκε από δέντρο που έκοβε στο δάσος για λογαριασμό εργολαβικής εταιρείας, η οποία συνεργάζεται με την εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός».
Στην περιοχή υπάρχει συνεταιρισμός εργαζομένων, αλλά η «Ελληνικός Χρυσός» συνεργάζεται με εργολάβους. Οι Δασικοί Συνεταιρισμοί της περιοχής από τη μεριά τους έχουν ανακοινώσει εδώ και περίπου δύο χρόνια πως αρνούνται να συνεργαστούν με την εταιρεία, διαμαρτυρόμενοι για την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Εργατικά ατυχήματα έχουν συμβεί και στο παρελθόν στα μεταλλεία της «Ελληνικός Χρυσός», όπως για παράδειγμα στο ορυχείο των Μαύρων Πετρών.
Προσφέρουν όμως νερό…
Στις αρχές Αυγούστου ένας εργαζόμενος στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, που ανήκει πλέον στη Fraport, άφησε την τελευταία του πνοή. Ο άνδρας εργαζόταν στην πίστα του αεροδρομίου ως υπεύθυνος για να κατευθύνει τα αεροσκάφη από και προς τις θέσεις στάθμευσης στο χώρο του αεροδρομίου (marshaller). Άνηκε στο δυναμικό της εταιρείας υπηρεσιών εδάφους, Swissport, στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, όπου σύμφωνα με δημοσίευμα της ΕΡΤ, ένιωσε δυσφορία και έχασε τις αισθήσεις του. Παρά το γεγονός πως το ΕΚΑΒ έδρασε άμεσα, δεν πρόλαβαν να επαναφέρουν τον εργαζόμενο ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Κέρκυρας, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Κατόπιν επικοινωνίας του ThePressProject με την εταιρεία Fraport που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, ο εργαζόμενος άνηκε πράγματι στο δυναμικό εταιρείας υπηρεσιών εδάφους, με την ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας να βαραίνουν τη συνεργαζόμενη εταιρεία. Σε επικοινωνία της εφημερίδας «Η Κέρκυρα Σήμερα» με την εταιρεία Swissport, στης οποίας το δυναμικό άνηκε ο άνδρας που πέθανε λίγη ώρα μετά το πέρας της βάρδιάς του, έλαβε την απάντηση πως «Δεν θεωρούμε το γεγονός άξιο να το σχολιάσουμε».
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικού Τύπου της Κέρκυρας, υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες για λιποθυμίες καθαριστριών αεροσκαφών και άλλων εργαζόμενων στο αεροδρόμιο, ειδικά εν μέσω καύσωνα. Η απάντηση του υπεύθυνου επικοινωνίας της Fraport σε σχετικό ερώτημα του TPP για τις συνθήκες εργασίας, ήταν πως υπεύθυνες για τις συνθήκες αυτές είναι οι συνεργαζόμενες εταιρείες, με τον έλεγχό τους να επαφίεται στους κρατικούς μηχανισμούς.
Μάλιστα, σε ερώτηση σχετικά με την αντιμετώπιση αντίστοιχων καταγγελιών για τις συνθήκες εργασίας για τις συνεργαζόμενες εταιρείες, η εταιρεία απάντησε πως ειδικά τις ημέρες του καύσωνα, στην Κέρκυρα και άλλα νησιά «Προσφέρουμε νερό σε όλους τους εργαζόμενους σε παρόμοια περιστατικά είτε ανήκουν στην εταιρεία μας είτε σε άλλη».
Μιλώντας λίγες μέρες μετά στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο Γιώργος Μαυρωνάς, πρόεδρος των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου, κατήγγειλε ότι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχει μόνιμος ιατρός, ενώ καταγγέλλει τις εξουθενωτικές συνθήκες εργασίας μόλις λίγους μήνες από την παραλαβή του αεροδρομίου από τους Γερμανούς της Fraport.
«Είναι δυνατόν ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί 3 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο να μην έχει σε μόνιμη βάση έναν γιατρό στο αεροδρόμιο; Συνεχώς βλέπουμε συναδέλφους δίπλα μας να παθαίνουν ηλίαση, να λιποθυμούν, να πέφτουν κάτω από την υπερκόπωση.
»Δεν υπάρχει aircondition στους περισσότερους χώρους του αεροδρομίου, συνεχώς είναι χαλασμένος ο κλιματισμός ειδικά στα λεωφορεία που μεταφέρουν τουρίστες, πολίτες και εργαζόμενους στα αεροσκάφη» πρόσθεσε επίσης.
«Η κατάσταση στις υπηρεσίες καθαριότητας είναι τραγική»
Το τελευταίο διάστημα, τα πιο συχνά εργατικά ατυχήματα συμβαίνουν σε υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων, όπως οι θάνατοι εργαζομένων στο δήμο Ζωγράφου, στον Μαραθώνα και ο τραυματισμός συμβασιούχου του δήμου Θεσσαλονίκης. Αναφερόμενο στην κατάσταση που επικρατεί, το συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής αναφέρει:
«Η κατάσταση με τα εργατικά ατυχήματα στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων είναι τραγική. Η 24ωρη λειτουργία των υπηρεσιών στρέφεται ενάντια στην ασφάλεια των συναδέλφων που καταπονούνται και εκτίθενται σε μία σειρά από σοβαρούς κινδύνους. Είναι μεγάλη η ευθύνη της δημοτικής αρχής που αξιοποιώντας την αντεργατική νομοθεσία στέλνει τους εργαζόμενους 2 και 3 η ώρα το πρωί να μαζεύουν σκουπίδια. Το γεγονός ότι η ιδιαίτερα βαριά και επικίνδυνη εργασία της αποκομιδής απορριμμάτων γίνεται σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό από εργαζόμενους με ελαστικές μορφές εργασίας, χωρίς εμπειρία και εκπαίδευση, είναι αποτέλεσμα των πολιτικών της ΕΕ, που και αυτή η κυβέρνηση υλοποιεί και επεκτείνει. Δεν έχει τσίπα ο υπουργός Εσωτερικών Σκουρλέτης, που βγαίνει και λέει ότι έλυσε το θέμα των συμβασιούχων την ίδια στιγμή που αυτοί ζουν στην ανασφάλεια και στην αβεβαιότητα. Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει επιτέλους μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στην καθαριότητα. Δεν πάει άλλο! Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να αποδεχθούμε ως «κανονικότητα» ότι θα πηγαίνουμε για ένα κομμάτι ψωμί για δουλειά, θα κινδυνεύουμε να μη γυρίσουμε στο σπίτι μας, ενώ θα ξέρουμε ότι αύριο θα είμαστε άνεργοι. Μέσα από τον οργανωμένο αγώνα μας να διεκδικήσουμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, μέτρα για την υγιεινή και ασφάλειά μας, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους».
Via : www.thepressproject.gr