της Ευγενίας Μπουρνόβα*
Οι εξετάσεις πρέπει να γίνουν κανονικά και η επιλογή της ηγεσίας της ΟΛΜΕ για απεργία στη διάρκεια αυτής της δοκιμασίας, που αφορά 100.000 οικογένειες, ήταν λάθος.
Τούτου δοθέντος:
Θεωρώ απαράδεκτη την προληπτική επίταξη προσωπικών υπηρεσιών ενόψει απεργίας και πριν ακόμα αυτή κηρυχθεί, γιατί αυτό συνεπάγεται κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας: πώς θα κηρυχτεί απεργία, αν τεθούν σε ισχύ οι αποφάσεις περί επίταξης προσωπικών υπηρεσιών του συγκεκριμένου κλάδου και για όσο διάστημα ισχύει το σχετικό μέτρο;
Χωρίς απόφαση για απεργία η κυβέρνηση προχώρησε σε επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, αυτό που κοινώς αποκαλούμε επιστράτευση! Αυτή επιβάλλεται στις εξής περιπτώσεις: α) σε περίπτωση πολέμου, β) σε περίπτωση στρατιωτικής επιστράτευσης, γ) για την αντιμετώπιση αναγκών της εθνικής άμυνας δ) για την αντιμετώπιση επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία, ε) ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Η κυβέρνηση, λοιπόν, εξίσωσε την αναγγελία της πιθανής απεργίας με σεισμό.
Είναι προφανές ότι η απόφαση για επιστράτευση είναι αντισυνταγματική και νομικά αστήρικτη και είναι πολύ πιθανό τα δικαστήρια να δικαιώσουν την ΟΛΜΕ όταν σε μερικούς μήνες αποφανθούν περί του ζητήματος. Άρα, το ζήτημα είναι κυρίως πολιτικό: η κυβέρνηση παίρνει με το μέρος της τις 100.000 περίπου οικογένειες οι οποίες στο όνομα της ηρεμίας και της ομαλής διεξαγωγής των περιβόητων εισαγωγικών εξετάσεων (που ξεχνάμε ότι πολλοί φορείς όπως η ΠΟΣΔΕΠ και κόμματα όπως η ΔΗΜΑΡ έχουν ζητήσει την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ) δεν ενδιαφέρονται για τις νομικές απόψεις του θέματος ούτε για το δικαίωμα της απεργίας.
Η ηγεσία της ΟΛΜΕ ήξερε και ξέρει πολύ καλά ότι δεν έχει την κοινή γνώμη μαζί της : γιατί πρότεινε απεργία και γιατί επεδίωξε αυτή την εκτροπή;
Γιατί δεν έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για το πολύ σοβαρό θέμα των μεταθέσεων, που το υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει με απίστευτη ελαφρότητα; Γιατί δεν βγήκε επιθετικά η ίδια να αποδεχτεί την αύξηση των δύο ωρών με την προϋπόθεση να γυρίσουν πίσω όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί (βλέπε προτάσεις της ΔΗΜΑΡ); Γιατί προτίμησε την απειλή της απεργίας στις εξετάσεις και έβαλε την κοινωνία να διαλέξει ανάμεσα στην κακή κυβέρνηση και τους ανεύθυνους εκπαιδευτικούς; Δεν ήξερε ότι θα έβγαινε χαμένη και περιθωριοποιημένη χωρίς συμμάχους;
*Η Ευγενία Μπουρνόβα είναι καθηγήτρια Οικονομικής – Κοινωνικής Ιστορίας και Ιστορίας Πόλεων στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Via : www.aixmi.gr