Ο κίνδυνος σήμερα, υπαρκτός και ομολογημένος, είναι να θεωρηθεί η Περιφέρεια ένα υφυπουργείο Αττικής. Και ο περιφερειάρχης, πειθήνιος κυβερνητικός υπάλληλος. Έτσι δεν πάμε ούτε μπροστά, ούτε τολμηρά.
Γιώργος Ιωακειμίδης
Χίλια πεντακόσια χιλιόμετρα (1.500 χλμ) δρόμοι της Αττικής.
Όπου πάτε κι όπου περνάτε.
Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Συγγρού, Πειραιώς, Αλίμου – Κατεχάκη, Βας. Σοφίας, Μεσογείων, Κηφισός, Αθηνών, Σχιστού, Ποσειδώνος, παραλιακή Λ. Βάρκιζας-Σουνίου, η παλαιά Εθνική οδός Αθηνών-Θηβών, το παράπλευρο δίκτυο των Εθνικών οδών και της Αττικής οδού.
Συντήρηση οδοστρώματος, διαγραμμίσεις, προστατευτικά ακρόμπαρα, πινακίδες σήμανσης περίπου 30.000, φωτεινοί σηματοδότες, περίπου 40.000, κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας. Όλα Περιφέρεια.
Τα 90.000 φρεάτια αποστραγγισμού του οδικού δικτύου; Περιφέρεια.Τα 30.000 φώτα στους δρόμους; Περιφέρεια.
Τα 400 χιλιόμετρα φυτεμένων ή μη νησίδων; Περιφέρεια
Οι 100 γέφυρες, οι υπόγειες διαβάσεις οχημάτων και οι πεζογέφυρες; Περιφέρεια.Γίνονται έργα; Ναι. Όσα και όπως χρειάζονται; Όχι.
Η ασφαλτόστρωση γίνεται με συμβατικά, παλαιά υλικά, οι διαγραμμίσεις το ίδιο, σε ένα μήνα ξεθωριάζουν .
Καθαρισμός φρεατίων; Γίνεται. Όμως από κάτω η κοίτη, σε πολλά από αυτά τα φρεάτια και στον Κηφισό, διαβρώνεται ή φράζει. Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η τοποθέτηση αισθητήρων στάθμης νερού για να μην πλημμυρίζουμε. Και οι επισκευές κοίτης φυσικά.
Τα 400 χιλιόμετρα νησίδων ποτίζονται; Ναι σχεδόν. Αλλά σπαταλάμε νερό κυρίως πόσιμο, αντί να αξιοποιούμε το αρδευτικό. Και το σύστημα ποτίσματος αποτελείται από κλασσικούς επίγειους σταλάκτες . Σπατάλη απίστευτη. Δροσίζονται οι δρόμοι, όχι τα παρτέρια. Καμιά φορά και οι πεζοί. Από πολύτιμο νερό Υλίκης. Ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει υπόγειο σύστημα άρδευσης τηλεχειριζόμενο
Ατυχήματα στην Παραλιακή; Κάθε χρόνο και πιο πολλά. Ούτε μία κυκλική διάβαση. Χρειάζονται 10!
Για την καθημερινή ταλαιπωρία, με απόγειο τον Κηφισό, δεν χρειάζονται λόγια!
Στον Κηφισό χρειάζονται παρεμβάσεις, στα 6 σημεία που στενεύει παράλογα. Χρειάζονται αντίστοιχες παρεμβάσεις βελτίωσης της κυκλοφορίας σε αυτά που αποκαλούμε 3 Κ, 2 Μ και 1 Π, δηλαδή πέρα από τον Κηφισό, στη Λ. Κατεχάκη, τη Λ. Κηφισίας, τη Λ. Μεσογείων, τη Λ. Μαραθώνος και την Παραλιακή. Πού βρισκόμαστε; Καμία μελέτη!!!!
Η συντήρηση, βελτίωση, αναβάθμιση όλων των παραπάνω υποδομών απαιτεί ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό, αφού υπολογίζουμε ότι για τη σωστή και ολοκληρωμένη συντήρησή τους την επόμενη πενταετία θα χρειαστούν περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ! Χρήματα που όμως δε διαθέτει σήμερα η Περιφέρεια Αττικής , η οποία έχει καταφέρει να έχει ελλείμματα.
Αν ψάχνετε μέτρο στην αποτυχία, σας τονίζω ότι : Όλα τα παραπάνω σχετικά με το κυκλοφοριακό, αφορούν ΜΙΑ μόνο από τις πολλές αρμοδιότητες της Περιφέρειας Αττικής, όπως για παράδειγμα η διαχείριση απορριμμάτων, η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, αθλητικές υποδομές, νοσοκομειακές υποδομές, δράσεις κοινωνικής προστασίας, δράσεις για την ανάπτυξη και τη στήριξη τη επιχειρηματικότητας, προληπτικές δράσεις για την πολιτική προστασία κ.λπ.
Δεν θα κουράσω, δεν κάνω την εικόνα πιο μαύρη, μας αρκούν οι στάχτες κι οι πυρκαγιές. Δυο μόνο παραδείγματα:
Απορρίμματα έργο μηδέν. Η Φυλή, ο Αττικός σκουπιδότοπος, με την αναχρονιστική, επικίνδυνη υγειονομική ταφή, έχει δυο χρόνια ζωής μάξιμουμ. Δεν έχει γίνει τίποτα για εναλλακτικές λύσεις. Ούτε φυσικά για οργάνωση ανακύκλωσης.
Η πολυπληθέστερη περιοχή, η Ανατολική Αττική δεν έχει νοσοκομείο. Πώς να μην διαλύονται, Ευαγγελισμός και Λαϊκό;
Κανείς δεν θα ήθελε να υπάρχει ένας τέτοιος απολογισμός πενταετίας. Γιατί αυτό σημαίνει υποβάθμιση υποδομών, ταλαιπωρία και πρόσθετους κινδύνους για 4 εκ. συμπολίτες μας.
Όμως σε ότι ανέφερα ούτε μια φράση, μια λέξη δεν είναι υπερβολική! Το αντίθετο μάλιστα.
Για να πω στο τέλος, με λίγα τα πολλά.
Η αποτυχία είναι τραγική , δεν είναι μόνο η ανεπάρκεια προσώπου, απέτυχε μια πολιτική νοοτροπία που δυστυχώς συνεχίζεται.
Η Περιφέρεια πρέπει από τον Οκτώβριο να αναλάβει να διοικήσει την Αττική, παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή των πολιτών.
Έχει ένα τεράστιο προϋπολογισμό 1,5 δισ. δικών της Ευρωπαϊκών πόρων, υλοποιεί μεγάλα έργα, οφείλει να συνεργάζεται με την κυβέρνηση και ταυτόχρονα να διεκδικεί .
Γι αυτό γίνονται εκλογές, όχι σαν τρίτος γύρος ξεκαθαρίσματος κομματικών λογαριασμών.
Τα κόμματα έχουν κακό παρελθόν στο ενδιαφέρον τους για την αυτοδιοίκηση.
Ο κίνδυνος σήμερα, υπαρκτός και ομολογημένος, είναι να θεωρηθεί η Περιφέρεια ένα υφυπουργείο Αττικής.
Και ο περιφερειάρχης, πειθήνιος κυβερνητικός υπάλληλος. Έτσι δεν πάμε ούτε μπροστά, ούτε τολμηρά.
Όλα όσα ανέφερα παραπάνω, δείχνουν πόσο διαφορετικός οργανισμός, πολύπλοκος και σύνθετος είναι.
Χρειάζεται ανεξαρτησία. Σοβαρότητα και επιτελική δουλειά, σχεδιασμός και γνώση, συνεργασία και διεκδίκηση , όχι υποταγή, άτακτο τρεχαλητό, επικοινωνιακός ακτιβισμός και πολυπραγμοσύνη.
Οι βασικοί συνυποψήφιοι μου είναι αξιόλογα δημόσια πρόσωπα με προσφορά. Όμως ο ένας επιστρατεύθηκε την τελευταία στιγμή, σε μια κομματική λογική, που η επικινδυνότητά της αποδεικνύεται από την αποτυχία της προηγούμενης πενταετίας και ο άλλος έχει απορριφθεί δύο συνεχόμενες φορές από τους πολίτες.
Φυσικά μπορούμε , οφείλουμε, επιβάλλεται να συνεργασθούμε.
Διεκδικώ όμως τον πρώτο ρόλο, είμαι υποψήφιος περιφερειάρχης, γιατί ξέρω την αυτοδιοίκηση και την περιφέρεια.
Το έχω αποδείξει με την ψήφο των πολιτών σε 8 θητείες, αναπλάθοντας το Ρέντη, νοικοκυρεύοντας τη Νίκαια, μετέχοντας περισσότερα από 10 χρόνια στα όργανα διοίκησης των δήμων Αττικής.
ΟΙ συμπολίτισσες κι οι συμπολίτες μας να σκεφτούν τι θέλουν. Γνωρίζοντας, πως η καθημερινότητα και η ποιότητα ζωής, , εξαρτάται από την Περιφέρεια, πως η κάθε μέρα τους, είναι στα χέρια και στην ψήφο τους.
(Ο Γιώργος Ιωακειμίδης είναι υποψήφιος περιφερειακής Αττικής, δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη)
Πηγή : https://www.ieidiseis.gr