Έκκληση ενοριτών Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στον Αρχιεπίσκοπο για να μην παύσει τον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου μετά τις αντιδράσεις συντηρητικών κύκλων.
Διαστάσεις παίρνει το θέμα που ανέδειξε το NEWS 24/7 για την προσωρινή παύση του ιερέα π. Αλέξανδρου Καριώτογλου από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα, μετά την απόφασή του να δώσει βοηθητικό ρόλο στη Λειτουργία της Πεντηκοστής, σε κορίτσια.
Η απόφαση του κληρικού «κυκλοφόρησε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έφερε την προσωρινή παύση του από τις ιερουργίες, μέχρι η 12μελής Ιερά Σύνοδος να συνέλθει για να συζητήσει το θέμα και να λάβει τελικές αποφάσεις.
Η απόφαση να τεθεί σε αργία ο ιερέας προκάλεσε μαζικές αντιδράσεις από άλλους ιερείς που τάσσονται στον προοδευτικό χώρο και από θεολόγους, οι οποίοι ανέφεραν σε δημόσιες αναρτήσεις τους πως δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να διέπει το ότι ως «παπαδάκια» μπορούν να οριστούν μόνο αγόρια. Οι ίδιοι ανέφεραν εν πολλοίς πως ο λόγος που η Εκκλησία δεν δέχεται γυναίκες στο Ιερό, είναι καθαρά ιδεοληπτικός και δεν προβλέπεται από κανέναν κανονισμό, παρά μόνο από τις «παραδόσεις». Επικαλούνται δε, τον θεσμό της Διακόνισσας, που δεν έχει καταργηθεί, ενώ κάνουν λόγο για Μονές που φιλοξενούνται γυναίκες, οι οποίες και μετέχουν κανονικά στις Λειτουργίες.
Παράλληλα, στη σελίδα της Ενορίας Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στο Facebook δεκάδες πολίτες αναρτούν μηνύματα συμπαράστασης, ενώ οι Ενορίτες μαζεύουν υπογραφές με έκκληση προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμο, παίρνοντας θέση υπέρ του π. Αλεξάνδρου Καριώτογλου. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για «δολοφονία χαρακτήρα», ζητούν από τον κ. Ιερώνυμο να προστατεύσει τον ιερέα, ενώ τάσσονται στο πλευρό του και για την απόφασή του να βαπτίσει παιδί ομόφυλου ζευγαριού, στο πρόσφατο παρελθόν.
Θυμίζουμε εδώ, πως μιλάμε για έναν άνθρωπο που τελεί γάμους και βαπτίσεις στη Δημοτική, προσπαθώντας να καλέσει στην Εκκλησία τους νέους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου και προσανατολισμού.
Το κείμενο της έκκλησης των Ενοριτών:
«Ως πιστοί χριστιανοί, μέλη του σώματος της Εκκλησίας και ενορίτες στην ενοριακή κοινότητα του Αγίου Νικολάου του Ραγκαβά στην Πλάκα, με ιερατικώς προϊστάμενο τον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου (δρ. θρησκειολογίας), νιώθουμε την ανάγκη να απευθύνουμε την κάτωθι έκκληση.
Έκκληση στον ποιμένα, πατέρα μας και επιχώριο επίσκοπό μας Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, έκκληση στη διάκριση και στην εκκλησιαστική πατρότητα, έκκληση προστασίας του πρεσβυτέρου και της ενορίας μας από αήθεις και αν-ορθόδοξες διαδικτυακές επιθέσεις που σπέρνουν διχασμό στο σώμα της Εκκλησίας προκειμένου να εισαγάγουν καινά ήθη στην εκκλησιαστική ζωή δια της μεθόδου της ανθρωποφαγίας.
Αφορμή αποτελεί η επίθεση, ανωνύμων και επωνύμων, που δέχεται η ενορία μας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών λόγω φωτογραφιών από τη Θεία Λειτουργία της Πεντηκοστής, στις οποίες εικονίζονται κορίτσια να κρατάνε λαμπάδες στον σολέα του ναού κατά τη διάρκεια της λειτουργίας (= «λαοῦ τὸ ἔργον») ως «παπαδάκια».
Ποιες είναι οι κατηγορίες; Ότι «παπαδάκια» μπορούν να είναι μόνο τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) αγόρια, όχι τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) κορίτσια, τα οποία απαγορεύεται να λάβουν ευλογία για κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις επιθέσεις.
Όσο κι αν ψάξαμε, αποτύχαμε να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση για μια τέτοια «απαγόρευση» γυναικών «παπαδακίων» στο σολέα στη θεολογία, στη λειτουργική και στο κανονικό δίκαιο.
(Το παραδέχονται ακόμα και οι επικριτές μας στο πεζοδρομιακότερο των κειμένων «δολοφονίας χαρακτήρος» που δημοσιεύθηκε: επώνυμος λαϊκός και «παράγοντας στα εκκλησιαστικά πράγματα» σημειώνει μεταξύ υβρεολογίων για την κοινότητά μας ότι «συμβαίνει στην επαρχία, να μην υπάρχουν αγόρια να διακονήσουν στο ιερό βήμα τον ιερέα και να επιστρατεύονται κορίτσια», καινοτομώντας κανονολογικά ότι η Ορθοδοξία διασώζεται εάν… υπάρχει λειψανδρία και εάν… δεν είμαστε στην πρωτεύουσα του κράτους). «Περί όνου σκιάς» δηλαδή.
Δεύτερη κατηγορία, ότι τα κορίτσια φορούν ό,τι προβλέπεται για τα αχειροτόνητα και αχειροθέτητα άρρενα παπαδάκια που βοηθούν στη λειτουργία, χωρίς να διευκρινίζεται από τους υβριστές τι θα ήθελαν να φορούν: πάλι αποτύχαμε —όσο κι αν ψάξαμε— να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση σε κάτι τέτοιο. «Περί όνου σκιάς» δηλαδή.
Αν κάτι όμως προκαλεί κατασκανδαλισμό των πιστών, αυτό είναι η συλλογική δολοφονία χαρακτήρος, ο λίβελλος, η συκοφαντία και η διαβολή που υφίσταται η ενοριακή μας κοινότητα και ο πρεσβύτερός μας: «καραγκιοζιλίκια, βλασφημία, αίρεση, ξέφραγο αμπέλι, κρίμα στα πτυχία σου πάτερ μου, ας μαζέψουν τα κουβαδάκια τους, αδειάστε μας τη γωνιά».
Ως χριστιανοί, ως μέλη της Εκκλησίας, απευθυνόμαστε στον Επίσκοπό μας για τέτοια φαινόμενα, όχι στα αστικά δικαστήρια για τους επώνυμους υβριστές μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ζητήματα όπως η διαμάχη «προοδευτισμών» και «συντηρητισμών», λειτουργικής ανανέωσης, αναβίωσης θεσμών που έπεσαν σε αχρησία και ούτω καθεξής είναι σημαντικά και καίρια θέματα που είναι σημαντικό να συζητούνται, αλλά αποτελούν θέματα όλως άσχετα με το ζήτημα που συζητούμε σήμερα εδώ και με την αφορμή του.
Δηλαδή, με το εάν μπορούν και κορίτσια να βοηθούν στην εκκλησία δίπλα στα αγόρια, να κρατούν τις λαμπάδες κλπ.
Εξ όσων γνωρίζουμε, το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είναι καν «λυμένο», διότι δεν υπήρξε ποτέ «πρόβλημα» που έπρεπε να «επιλυθεί», θεολογικώς, κανονικώς ή άλλως πώς.
Αντ’ αυτού, αυτό που είναι πρόβλημα προς επίλυση είναι ό,τι ονομάστηκε από διδάσκουσα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ως η απόπειρα «ισλαμοποίησης» της εκκλησιαστικής ζωής, δηλαδή η απόπειρα λαθραίας και αντι-παραδοσιακής εισαγωγής νεοφανών αντιλήψεων στην εκκλησιαστική ζωή, σχετικά με καινοφανείς και ανορθόδοξες απαγορεύσεις για το γυναικείο φύλο και για άλλα ζητήματα.
Αυτό είναι η κακώς νοούμενη καινοτομία, αυτό είναι που συνιστά «καινά δαιμόνια» σε σύγκρουση με την παράδοση της Εκκλησίας.
Θυμόμαστε εδώ πως παρόμοια διαδικτυακή επίθεση είχε γίνει προ καιρού επειδή στην ενορία μας… βαφτίστηκε Ορθόδοξο ένα παιδί, ως εάν να υπήρχε ποτέ το οποιοδήποτε έρεισμα —στη θεολογία, στην παράδοση, στους κανόνες ή στην πάγια εκκλησιαστική πρακτική— να αρνηθεί η Εκκλησία να βαφτίσει ένα παιδί Ορθόδοξο και να το αφήσει αβάπτιστο, επί τη βάσει του πώς κρίνει τη βιοτή των κηδεμόνων του!
Κι όμως, το είδαμε να υποστηρίζεται κι αυτό από όσους επιχειρούν να υφαρπάξουν τις αρμοδιότητες Επισκόπων και Συνόδου δια του πληκτρολογίου, προκειμένου να εισαγάγουν ανορθόδοξες καινοτομίες και ανορθόδοξα ήθη.
Εξυπακούεται πως στεκόμαστε ολοθύμως στο πλευρό του άμισθου πρεσβυτέρου μας, τον οποίο θα μπορούσαμε να μεγαλύνουμε εκτενώς — αλλά ούτε αυτό είναι το ζήτημα εδώ.
(Οποιοσδήποτε ιερέας θα μπορούσε να συλλέξει «δημόσια λίστα υπογραφών» για οποιοδήποτε θέμα, είτε για καλό είτε για κακό, συνήθεια που επίσης εντάσσεται στο αρνητικό φαινόμενο της απόπειρας επηρεασμού των εκκλησιαστικών πραγμάτων με τον χειρισμό της «κοινής γνώμης», όπως ακριβώς πράττουν όσοι επιτίθενται στην κοινότητά μας «περί όνου σκιάς» — δεν είναι αυτή η φύση της παρούσας έκκλησης.)
Στην παρούσα έκκληση καταθέτουμε ως χριστιανοί τη μαρτυρία μας για το πράγμα καθ’ εαυτό, όχι τις εύλογες συμπάθειές μας ή την αγάπη μας για τον πρεσβύτερο της ενορίας μας.
Ως πιστά μέλη της Εκκλησίας, προσβλέπουμε για την πηδαλιουχία του Σώματός της και της ενοριακής μας κοινότητας στους ποιμένες μας, δηλαδή εν προκειμένω στον επιχώριο επίσκοπό μας, τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο.
Όχι στους αυτόκλητους διαδικτυακούς ομολογητές της πίστεως δια της συστηματικής ανθρωποφαγίας.
Ανησυχούμε ως χριστιανοί γι’ αυτές τις γεννήτριες διχασμών, καθημερινού σκανδαλισμού των πιστών και απόπειρας επηρεασμού —με όρους άσκησης πίεσης στη δημόσια σφαίρα, δηλαδή με όρους πολιτικού παιχνιδιού— του πώς θα διαποιμάνουν οι ποιμένες και επίσκοποι το σώμα της Εκκλησίας, και απευθύνουμε εναγώνια έκκληση στον Μακαριώτατο και στην Ιεραρχία: «Παῦσον Ἐκκλησίας τὰ σκάνδαλα, καὶ εἰρήνευσον αὐτήν ὡς ἀγαθή».
Ανάλογη Λειτουργία και στα Χανιά
Πρόκειται φυσικά για ένα θέμα παραπάνω από σοβαρό που λαμβάνει κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς τα τελευταία χρόνια εντός των κόλπων της επίσημης Εκκλησίας αναδύονται υπερσυντηρητικοί κύκλοι που λαμβάνουν ενεργό ρόλο επιβάλλοντας τις δικές τους επιταγές. Πρόκειται φυσικά για «κύκλους» που είδαμε να σχηματοποιούνται και εκλογικά, μέσω του κόμματος της ΝΙΚΗΣ που διεκδικεί και είσοδο στη Βουλή στις ερχόμενες εκλογές.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως ανάλογη πρακτική με κορίστια «παπαδάκια» – σε μια πράξη συμβολικής ένδειξης συμπερίληψης – έχει λάβει χώρα και στα Χανιά από τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Ευτύχη Πετράκη, ο οποίος έχει επίσης ιδιαίτερα έντονη κοινωνική δράση. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, η Θεία Λειτουργία τελέστηκε για μια ολόκληρη εβδομάδα σε συνεννόηση με το Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων, με συμμετοχή χωρίς όρους φύλου.
Την «είδηση» έκανε γνωστή ο θεολόγος κ. Χρήστος Φραδέλλος, με ανάρτησή του υπέρ του π. Αλεξάνδρου.
Μένει να δούμε πώς θα κινηθεί η Αρχιεπισκοπή, καθώς η απόφασή της θα αποτελεί «μήνυμα» για το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και πέρα. Την ώρα βέβαια που πριν μερικούς μήνες, κινήθηκε με χαρακτηριστική καθυστέρηση ως προς το να λάβει αποφάσεις για την περίπτωση του π. Δημήτριου Λουπασάκη, που τελούσε δήθεν «θαύματα» στον ιερό Ναό των Αγίων Ισιδώρων του Λυκαβηττού (ο ίδιος έχει μετακινηθεί στην Κρήτη).
Πηγή : https://www.news247.gr